Retourneren
Wil je de artikelen toch niet houden of wil je een andere kleur of maat? Na ontvangst heb je 14 dagen bedenktijd en kan je de bestelling of een deel van de bestelling retourneren. Voor een ruiling naar andere artikelen kan je een nieuwe bestelling plaatsen.
Woon je in Nederland, België of Luxemburg, dan kan je je retour via Returnista terugsturen. Retourneren kost 3,95. Hieronder vind je de eenvoudige retourprocedure die je kan volgen:
- De artikelen dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongedragen met aangehechte kaartjes in de originele verpakking, teruggezonden te worden.
- Doe de artikelen in een verzendverpakking en plak deze goed dicht.
-
Meld je retour aan.
- Na aanmelding wordt een barcode of retourlabel aangemaakt. Deze kan je direct downloaden, maar ontvang je ook in je mailbox. Print dit retouretiket met barcodes uit en plak deze op de doos, of laat de barcode op je telefoon scannen bij het punt (dit is afhankelijk van de gekozen verzendwijze).
- Breng je pakketje weg of geef hem mee aan de bezorger bij een pick-up opdracht.
Andere verzendmaatschappij of buiten Benelux
Stuur je de artikelen liever terug via een andere verzendmaatschappij of woon je buiten de Benelux, dan gelden de normale tarieven van deze maatschappij. Deze retourkosten zijn dan volledig voor eigen rekening. Je kan het pakket of de envelop dan retoursturen naar het volgende retouradres:
Sloggies.nl
Cookweg 14
4462 HE Goes
Herroepingsrecht
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Je kunt, om je product te retourneren, gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, welke je ook vindt in onze algemene voorwaarden, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Foutief of defect geleverd
We waarderen het als je direct na ontvangst controleert of je bestelling onbeschadigd en compleet geleverd is. Mocht dit niet zo zijn:
- Meld dit zo spoedig mogelijk bij ons aan via de klantenservice.
- Stuur je pakket retour. Stuur je pakket pas retour wanneer je een melding bij ons hebt geplaatst, anders kunnen wij de retourkosten niet terugstorten.
Wettelijke garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Terugbetaling
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. De terugbetaling vindt zo spoedig mogelijk, maar zeker binnen 14 dagen, nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, plaats. Het kan per betaalwijze verschillen hoe snel het bedrag terug is geboekt. Bij terugbetaling naar een creditcard zit vaak een langere verwerktermijn.
Heb je gekozen van Riverty, dan vervalt je betalingsverplichting niet als je artikelen herroept. Je bent nog steeds verantwoordelijk de factuur op tijd te betalen. Bij retournering brengen wij de geretourneerde artikelen en de retourkosten in mindering op de Riverty factuur. Je krijgt hiervan een bevestiging per email. Mocht je de factuur dan al hebben betaald, ontvang je het bedrag terug van Riverty.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Ruilen
Wil je de artikelen in een andere maat of kleur ontvangen, dan kan je bestelling of een deel hiervan retourneren en online een nieuwe bestelling plaatsen. Omruilen is niet mogelijk.
Geschillenregeling
Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over een product of dienst. Wij vinden dit erg jammer. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Je kunt bellen naar +31 (0) 85 773 6660 of mailen naar klantenservice@sloggies.nl.
Onze definitieve reactie op je klacht ontvang je uiterlijk binnen 7 werkdagen na het moment van ontvangst. Ons team van de klantenservice en de directie van Sloggies.nl heeft service centraal staan.
Komen we er samen niet uit, dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/) Deze onafhankelijke commissie doet een uitspraak over het geschil. De uitspraak van de commissie is bindend.